In imobiliare, ca si in viata, nu poti face totul pentru toti (si sa o faci si bine!)

In afaceri si in general in viata exista o tendinta a oamenilor de a face cat mai multe lucruri, de frica sa nu piarda vreo oportunitate. In imobiliare, aceasta se traduce prin faptul ca majoritatea agentilor imobiliari se ocupa si de vanzari si de inchirieri, si de case si de spatii industriale, si de garsoniere si de birouri etc.

Din pacate lipsa specializarii inseamna o afectare a calitatii serviciilor si, in consecinta, o scadere a reputatiei. De cele mai multe ori in domeniul serviciilor pentru clienti, totul inseamna nimic.

Eu intotdeauna am avut tendinta ca, atunci cand imi duc masina la reparat, sa aleg mai degraba un service pentru marca mea de masina decat un service care poate repara orice tip de masina. Si cred ca nu sunt singurul care gandeste asa. Nu in mod intamplator, in mintea noastra conceptul de specializare se confunda de cele mai multe ori cu conceptele de calitate superioara a si responsabilitate profesionala.

In ceea ce priveste propria experienta in imobiliare, am realizat necesitatea specializarii in momentul in care, la sfarsitul anului 2005, am trecut de la sistemul de intermediere la cel de reprezentare imobiliara. Acela este si momentul cand am inceput sa lucram la actualul sistem de franciza REALPRO.

Desigur ca este usor sa te ocupi si de case si de birouri, si de vanzari si de inchirieri, atunci cand serviciile pe care le prestezi pot fi numarate pe degetele de la o mana. Insa atunci cand vrei sa te diferentiezi, cand iti propui sa fii responsabil fata de clientii tai, e cu totul altceva.

Asadar, in momentul in care am inceput sa lucram la construirea unui sistem standardizat de vanzare de proprietati imobiliare bazat pe reprezentarea imobiliara, un sistem care sa le asigura clientilor o experienta uniforma si de calitate ridicata, mi-am dat seama ca nu poate fi un singur sistem de vanzare pentru toate tipurile de proprietati imobiliare.

De fapt, peste 80% din serviciile prestate pentru vanzarea unei case sunt total diferite fata de cele pentru inchirierea ei. La fel de mare este diferenta intre vanzarea unei case si vanzarea unei proprietati comerciale, sa zicem a unui depozit. Altul e publicul tinta, serviciile de marketing necesare sunt cu totul altele, cu totul alta este relatia cu clientii.

Asadar, daca vrei sa fii responsabil trebuie sa faci o alegere. In 2006 am decis deci sa ne specializam pe vanzarea de case (si prin case intelegem orice proprietate care poate fi descrisa prin numar de dormitoare si numar de bai, inclusiv: apartamente, case unifamiliale si case de vacanta). Sistemul de franciza REALPRO (sistemul de vanzare garantata de case) are la baza 106 servicii garantate pentru vanzarea casei.

Iar daca am vrea vreodata sa construim un sistem de franciza pentru altceva decat vanzarea de case (pentru proprietati comerciale, sa zicem)  ar trebui sa o luam de la capat si sa cream un alt brand, un alt sistem, o alta franciza.

Comentarii

Publică un comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Taguri HTML permise: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Mai multe informaţii despre opţiunile de filtrare

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Congratulations Your QuickLink is functioning properly